Nazwa forum

Opis forum


#1 2011-08-29 08:55:25

Ryder

HeadAdmin

Zarejestrowany: 2011-08-29
Posty: 12
Punktów :   

Stwory

Stwory
Wszystkie zwierzęta/potwory/stwory w Minecrafcie, możemy podzielić na trzy grupy:

#1 Pasywne
Czyli inaczej mówiąc – zwierzęta. Szlajają się bez celu po całej okolicy, zwykle za ich zabicie dostaniemy przedmiot, potrzebny do craftingu (zobacz też poradnik – crafting) niektórych przedmiotów. W tej grupie znajdują się następujące zwierzęta:

Owca


Zachowanie:
Błąka się bez celu po okolicy.

Wygląd:
W Minecrafcie można natknąć się na owce o kolorach:
- Białym.
- Jasno-szarym.
- Szarym.
- Ciemno-szarym.
- Czarnym.
- Brązowym.
- Różowym.

Występowanie:
Tak samo jak kurczaki, owce i świnie – pojawia się na dobrze oświetlonych blokach trawy.

Drop:
Po użyciu na niej nożyc – 2-4 kawałki wełny, w kolorze danej owcy.
Po zabiciu – jeden kawałek wełny, w kolorze danej owcy.

Świnia


Zachowanie:
Tak samo jak owce – błąka się bez celu po okolicy, patrząc na świat mętnym wzrokiem.

Wygląd:
Bekon z nóżkami, w kolorze różowym (świńska czerwień).

Występowanie:
Tak samo jak kurczaki, owce i krowy – pojawia się na dobrze oświetlonych blokach trawy.

Drop:
Po zabiciu – 0-2 kawałki surowego mięsa.
Po śmierci spowodowanej obrażeniami od ognia – 0-2 kawałki upieczonego mięsa.

Krowa


Zachowanie:
Mućka – robi „muu”, łazi po okolicy, a w chwilach zwątpienia skacze z wysokich klifów (uwaga na latające krowy!).

Wygląd:
Brązowa w białe łaty, lub – zależnie od postawy życiowej – biała w brązowe łaty.

Występowanie:
Krowa tak jak wszystkie zwierzęta (z wyjątkiem kałamarnicy) spawnuje się na oświetlonych blokach trawy.

Drop:
Po zabiciu – 0-3 kawałki skór.
Po kliknięciu na niej, z pustym wiaderkiem w ręku – wiaderko wypełnia się mlekiem.

Kura


Zachowanie:
Takie same jak wszystkie inne moby pasywne, ale gdy zepchnie się je z wysokości, będą spowalniać upadek machając swoimi skrzydełkami.

Wygląd:
Jeden z trzech najmniejszych mobów, mieści się nawet w otworze 1×1.
Swego czasu trwały spory, w których jedna ze stron mówiła, że jest to kaczka, a druga, że jest to kurczak. Powszechnie jednak zostało przyjęte, że jest to kura.

Występowanie:
Spawnuje się na dobrze oświetlonych blokach trawy.

Drop:
Po zabiciu – 0-2 pióra
Jajko („wyrzucane” jest przez kurczaka co jakiś czas).

Kałamarnica


Zachowanie:
Podczas poruszania się, macki kałamarnicy pokuszają się rytmicznie w bok i do środka co daje wrażenie że zwierze (jak prawdziwa kałamarnica) dzięki temu się porusza. Kałamarnica pływa wkoło bez celu. Nie są w stanie pływać w górę, więc zwykle opadają na dno parę momentów po pojawieniu się.

Po przymusowym lądowaniu na ziemi, kałamarnice są unieruchomione, co skutkuje długą i bolesną śmiercią.

Wygląd:
Czarne „niewiadomoco”, z zębami, które mogą wystraszyć niejednego mieszkańca podwodnych głębin.

Występowanie:
Pojawia się na dnach dużych zbiorników wodnych. Zdarza jej się czasami pojawić w mniejszych, a nawet bardzo małych, co zwykle kończy się dla niej śmiercią w męczarniach.

Drop:
Po zabiciu – 0-3 woreczki tuszu.

Rybik cukrowy
Jak na razie – nie wiadomo nic. Mob zostanie dodany najprawdopodobniej w wersji 1.8.

#2 Neutralne
Neutralne moby, czyli takie, które olewają nas do czasu, w którym je zaatakujemy. Po zaatakowaniu jednego możemy być pewni, że zaatakują nas pobratymcy z jego rodzaju.

Wilk/pies


Zachowanie:
Wilk (nieoswojony) zachowuje się podobnie do innych pasywnych i neutralnych mobów. Takiego wilka można oswoić za pomocą kości. Aby to zrobić należy – trzymając kość – kliknąć prawym przyciskiem myszy na wilku (możliwe, że wilk nie zaakceptuje nas za pierwszym razem, dlatego też, należy mieć ze sobą zapas kości).

Oswojony wilk będzie chodził za nami (i czasem nas przesuwał, co może być niebezpieczne na dużych wysokościach), będzie atakował zaatakowane przez nas moby (wyjątkiem są creepery), a gdy klikniemy na niego prawym przyciskiem myszy będzie wykonywał komendę „siad” (nie przestanie jej wykonywać aż do momentu ponownego kliknięcia na nim prawym klawiszem myszy). Jeżeli oddalimy się daleko od takiego oswojonego wilka (gdyż np. zablokował się w dziurze, czy kopalni), po prostu się do nas przeniesie (chyba, że wykonuje komendę siad).

Wygląd:
Małe beżowo-białe stworzenie, bardziej przypominające źle ogoloną owcę niż wilka, czy psa.

Występowanie:
Pojawia się, tak samo jak inne zwierzęta, na oświetlonym terenie, ale w biomie leśnym i tajdze.

Drop:
- Nic -

Zombie Pigman


Zachowanie:
Zombie pigmani wędrują bez celu unikając skał, ghastów i lawy. Jeśli staniemy w pobliżu zombie pigmana, pokaże nam swoją głowę do siebie przez kilka sekund, a następnie kontynuuje wędrówkę. Zombie pigman spawnuje się w grupach po 4-10 i zazwyczaj są razem. Zaatakowanie jednego zombie pigmana spowoduje, że rzucą się na nas całą grupą.

Wygląd:
Gdyby świnie miały formę humanoidalną, byłyby podatne na infekcję zombich i składałyby się z sześcianów – wyglądałyby właśnie tak.

Występowanie:
Spawnuje się tylko i wyłącznie w Netherze.

Drop:
Po zabiciu – 0 – 2 kawałki upieczonego mięsa.

#3 Wrogie stwory
Jednym słowem mówiąc – ci źli. Największe utrapienie wszystkich górników – z creeperem na czele.

Creeper


Zachowanie:
Goni nas, by po chwili „przytulić”, co jest katastrofalne w skutkach dla nas i naszego najbliższego otoczenia.

Wygląd:
Każdy, kto chciałby się przebrać za tego ogórka, napotkałby jeden problem – ręce, a właściwie ich brak. Nasz ukochany, wybuchowy ogór nie posiada rąk. Poza tym – wygląda jak kanciasty ogórek.

Występowanie:
Pojawia się wszędzie, gdzie jest choć odrobina ciemności, w której mógłby się schować.

Drop:
Po zabiciu – 0-3 kupki prochu.
Po zabiciu przez szkielet – 1 płyta (na płycie znajduje się muzyka, której możemy posłuchać, wsadzając płytę do odtwarzacza; możemy dostać jedną z dwóch rodzajów płyt – złotą, albo zieloną).



Zombie


Zachowanie:
Płaczek – od czasu do czasu można usłyszeć jego jęki – „ueee, ueee”. Zazwyczaj znacznie się ożywia, gdy zobaczy gracza – idzie wtedy w naszym kierunku, z rękami gotowymi do uścisku.

Wygląd:
Standardowy zombie – zielono, bez udziwnień.

Występowanie:
W ciemnych zakamarkach.

Drop:
Po zabiciu – 0-2 pióra

Szkielet

Zachowanie:
Strzela do nas z łuku, unika walki w zwarciu.
Szkielety mają skłonności do blokowania się w kątach pokoi, dlatego też należy na nie szczególnie uważać.

Wygląd:
Szkielet jak szkielet – nagie kości.
Istnieje kilkuprocentowa szansa na to, że szkielet pojawi się wraz z pająkiem, którego będzie ujeżdżał.

Występowanie:
Pojawia się w ciemnościach, by stamtąd nas zaatakować.

Drop:
Po zabiciu 0-3 kości i/lub 0-2 strzały.

Pająk


Zachowanie:
Pająki zachowują się dwojako: w nocy, albo w ciemności zaatakują nas bez skrupułów, natomiast w dzień wykazują neutralne nastawienie – będą zachowywać się jak normalne zwierzęta, dopóki ich nie zaatakujemy.

Wygląd:
Jeśli ktoś mi powie, że Minecraft to miła gra, odpowiednia nawet dla najmłodszych, to wiem, że w niego nie grał. Czy ktokolwiek mógłby tak powiedzieć, widząc te czerwone ślepia w ciemnym zakamarku.

Pająki są szerokie na dwa klocki i wysokie na jeden, więc nie przecisną się przez dziury o szerokości jednego klocka.

Występowanie:
W ciemnych zakamarkach.

Drop:
Po zabiciu – 0-2 kawałków sznurka.

Slime/glut/szlam



Zachowanie:
Ich zachowanie najlepiej oddaje cytat, sławnego w społeczności minecraftowej, polskiego youtubera – „(…) podążają za graczem i go posuwają”. I rzeczywiście – Slime’y tylko czekają, aż podejdziemy do choćby maleńkiego zbiorniczka z lawą, by czym prędzej nas… posunąć. Ich ulubionym zajęciem (oprócz wyżej wymienionego), jest skakanie za nami, z nami i po nas.

Wygląd:
Kwadratowy, zielony glut, występujący w trzech rozmiarach – duży, średni i mały (jednakże, wszystkie jednakowo lubią nas posuwać).

Występowanie:
Blisko „dna” mapy (tak zwany „Bedrock”).

Drop:
Po zabiciu (tylko z małych i po zabiciu ręką) – 0-2 kulki szlamu (bardziej popularnym wyrażeniem jest angielskie SlimeBall).

Ghast


Zachowanie:
Lata po netherze i miota w nas ognistymi pociskami (pociski te można odbić, uderzając w nie dowolnym przedmiotem). Ghasta można bardzo dobrze rozpoznać, dzięki jego charakterystycznemu wyciu (naprawdę, zapamiętacie ten dźwięk do końca swego życia).

Wygląd:
Wielka, biała, latająca ośmiornica.

Występowanie:
Spawnuje się przestronnych miejscach, tylko w netherze. Istnieje mała szansa, że Ghast pojawi się przy portalu (w normalnym świecie).

Drop:
Po zabiciu – 0-2 kupki prochu.

Enderman/Farlander

Będzie to pierwszy prawdziwie straszny mob w minecrafcie – możliwe, że będzie miał możliwość ingerencji w nasze budowle – będzie podbierał i przestawiał klocki. Mob zostanie dodany najprawdopodobniej w wersji 1.8.

Powyższy poradnik powstał dzięki pomocy użytkownika cris0759 – dzielnie walczył z moim alzheimerem!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.admopole.pun.pl www.kohorta.pun.pl www.wladcybakugan.pun.pl www.mozepiwko.pun.pl www.poa.pun.pl